Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Burgundské víno v Americe nekupujte
Nedávný výzkum, který provedla v USA organizace BIVB, odhalil nečekané skutečnosti v prodeji burgundských vín.
Na rozdíl od regionu Champagne si totiž během historie ani Burgundsko, ani Chablis včas právně nezajistilo ochranu svých jmen před možným zneužitím. V důsledku toho se na americkém trhu již v dávné minulosti začala objevovat řada vín z domácí produkce, která komerčně využívala věhlasu těchto francouzských vín. Zprvu to nechávalo francouzské producenty v klidu, když však konečně pochopili rozsah možné katastrofy, bylo již pozdě.
Výzkum provedený burgundskou interprofesní organizací BIVB zjistil, že u supermarketů připadá na 1 prodanou láhev pravého burgundského 52 amerických láhví, označených jako „Burgundy“ nebo „Chablis“. U vinoték byl tento poměr také strašlivý, ale přeci jen lepší - jedna pravá láhev proti šestnácti „falešným“.
Ještě horším faktem je ale jiné zjištění. Dotazováním kupujících se totiž ukázalo, že 72% z nich vůbec netuší, že nějaké francouzské Chablis vůbec existuje.