Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Prodeje australských vín klesají
Po gigantickém boomu, kdy levná vína z Nového světa vytlačila v této cenové kategorii tradiční francouzské a italské výrobce do role outsiderů, se začíná situace pomalu měnit.
Australské vinařství se dostalo na vrchol svého nejúspěšnějšího období. Za posledních deset let se zdvojnásobil počet vinařství na dnešních cca 2300 a export vzrostl o 225%. Austrálie zároveň zvýšila svůj podíl na celosvětové vinařské produkci na 9,4%.
Přes tento fenomenální úspěch nelze nevidět, že se do dosud hladce běžícího vinařského soukolí začínají dostávat zrnka písku. Tradiční vinařské země se totiž po prvním šoku přeci jen probraly z letargie a začaly věnovat otázkám marketingu a prodejních strategií mnohem více pozornosti. Zároveň si hledí podstatně více i ekonomických souvislostí a hledají cesty ke snížení nákladů – nízká cena přitom byla jedním z největších australských trumfů. Jen pro zajímavost - průměrná cena exportovaného australského vína byla v posledním roce 3,27 USD za litr.
Současně se zdá, že se konzumenti především v tradičních odběratelských zemích (USA, Velká Británie) přeci jen tímto typem vína poněkud přesytili a začínají se navracet k vínům „klasickým“. Výsledkem je pokles exportu australských vín – v roce 2008 o 12%, v roce 2009 o dalších 9 %.
O novou vrásku na čele australských vinařů se navíc poněkud překvapivě postaral nejbližší soused – Nový Zéland. Jeho „sauvignonová“ vinařská expanze pokračuje a dokonce si ukousl i o 2% větší tržní podíl přímo na australském trhu.
Cestu ze současné situace hledají Australané s očima upřenýma k Asii. Navzdory celkovému poklesu stoupl totiž export do Číny v uplynulém ročníku meziročně o 51 %. Je proto více než jisté, že právě tato oblast se stane hlavní cílem budoucích prodejních kampaní australských vinařů.