2. kolo u en primeur

Je na rozhodnutí každého château, kolik vína dá v rámci kampaně en primeur na trh. Za standardních okolností je to u běžně obchodovaných vín 90-95% produkce.

Château ale samozřejmě může hrát taktickou hru podobnou té, jakou hrají 1er Grand Cru Classé – dát na trh jen určité množství vína a zbytek nabídnout již za cenu vyšší. Taková cena je označována jako cena 2. kola („2. tranche“). Toto označení se používá i tehdy, jestliže se situace opakuje a další množství vína jde na trh za novou, ještě vyšší cenu.  

Jde skutečně o taktické manévrování – château ve skutečnosti nic nebrání, aby nasadilo vysokou cenu hned v prvním kole.  Na druhou stranu nikdo neví, jak bude trh reagovat. Je-li cena příliš vysoká, může se zájem négociantů „přelít“ k alternativnímu vínu s lepší cenou.

Výskyt 2. kola je pochopitelně četnější v letech s převisem poptávky nad nabídkou.

Z pohledu dovozce (vůči négociantům) a konečného zákazníka (vůči dovozcům) se tak situace může diverzifikovat – někteří obchodníci mohou mít ještě zásobu určitého vína za výchozí cenu, zatímco jiní již doplňovali zásoby z „2. tranche“.

  
Print Friendly and PDF
Příbuzná nabídka

Chateau Francs Magnus 2020

Bordeaux Supérieur z vápencového terroiru oblasti Fronsac se skvělým poměrem cena / výkon.
Skladem 119 ks
Cena
350 Kč

Merlot 2018 (Domaine Blomac)

Bohaté, elegantní víno, které se vyznačuje především příjemným aroma, komplexitou a jemností.
Skladem 9 ks
Cena
158 Kč

Domaine Brichot "Tegula" blanc 2022

Na tu cenu nečekaně bohaté a zároveň řízné víno.
Skladem 111 ks
Cena
245 Kč